KitapSeç | 9,9 |
En geç 24 Aralık Salı gününe kadar |
|
|||||
Satıcı: KitapSeç Satıcı Ünvanı: ADRES7 Elektronik Ticaret ve Bilişim Hizmetleri Anonim Şirketi İletişim: Satıcıların iletişim e-posta adresi kitapsec tarafından kayıt altındadır. |
Türkçülüğün Esasları, 2. Meşrutiyet Dönemi Türk Düşünce Hayatının Önde Gelen İsimlerinden Biri Olan Ziya Gökalp`in Ölümünden Bir Yıl Önce,
1923 Yılında Yayımlanan Son Eseridir.
Tanzimat`tan Sonraki Yıllarda Ali Suavi, Süleyman Paşa Ve Ahmet Vefik Paşa`nın Çalışmalarıyla Gündeme Gelen Ve Tartışılmaya Başlanan Türkçülük Meselesini Esas İtibariyle Bir Sistem Dahilinde, Mahiyeti Ve Programı Bakımından Ele Alıp İnceleyen İlk Fikir Adamı Ziya Gökalp`tir. Ziya Gökalp`in Gençlik Yıllarından İtibaren Düşündüğü Ve Daha Önceki Yıllarda Yayımlanan Bir Kısım Kitap Ve Makalelerinde Ortaya Koyduğu Türkçülük Düşüncesinin Yeni Kurulan Türkiye Cumhuriyeti İle Yeni Devletin İnkılâp Hareketleri Karşısında Biraz Bunlara Uyarlanmış Olan Programı Türkçülüğün Esasları`nda Görülür.
Kitapta İleri Sürülen Fikirlerin Büyük Bir Kısmı Yeni Kurulan Cumhuriyet Türkiye`sine Şekil Veren Bir Program Mahiyetindedir. Dikkatle İncelenirse Cumhuriyet İnkılâplarının Temelinde Ziya Gökalp`in Burada İleri Sürdüğü Görüşlerinin Bulunduğu Anlaşılır. Sadece Geçmişin Bir Muhasebesi Olmayan, Aynı Zamanda Geleceğe De Yön Veren Kitaptaki Fikirler, Cumhuriyet`ten Bugüne Türkiye`de Gerçekleştirilmeye Çalışılan Sosyal Reformların Âdeta Temelini Oluşturmuş Durumdadır.
Yazar Hakkında
|
Ziya GökalpTam adı Mehmet Ziya Gökalp, 23 Mart 1875`te Diyarbakır`da doğdu. 25 Ekim 1924`te İstanbul`da yaşamını yitirdi. Asıl ismi Mehmet Ziya. Babası yerel bir gazetede çalışan memurdu. Eğitimine Diyarbakır`da başladı. Amcasından geleneksel İslam ilimlerini öğrendi. 18 yaşında intihara teşebbüs etti. Bir yıl sonra 1895`te İstanbul`a gitti. Baytar Mektebine kaydını yaptırdı. Buradaki öğretimi sırasında İbrahim Temo ve İshak Sukûti ile ilişki kurdu. Jön Türkler`den etkilendi. İttihat ve Terakki Cemiyeti`ne katıldı. Muhalif eylemleri nedeniyle 1898`de tutuklandı. Bir yıl cezaevinde kaldı. Serbest bırakıldıktan sonra 1900`de Diyarbakır`a sürgüne gönderildi. 1908`e kadar Diyarbakır`da küçük memuriyetler yaptı. 2`nci Meşrutiyetten sonra İttihat ve Terakki`nin Diyarbakır şubesini kudu ve temsilcisi oldu. "Peyman" gazetesini çıkardı. 1909`da Selanik`te toplanan İttihat Terakki Kongresi`ne Diyarbakır delegesi olarak katıldı. Bir yıl sonra, örgütün Selanik`teki merkez yönetim kuruluna üye seçildi. 1910`da kurulmasında öncülük yaptığı İttihat Terakki İdadisi`nde sosyoloji dersleri verdi. Bir yandan da "Genç Kalemler" dergisini çıkardı. 1912`de Ergani Maden`den Meclis-i Mebusan`a seçildi, İstanbul`a taşındı. Türk Ocağı`nın kurucuları arasında yer aldı. Derneğin yayın organı "Türk Yurdu" başta olmak üzere Halka Doğru, İslam Mecmuası, Milli Tetebbular Mecmuası, İktisadiyat Mecmuası, İçtimaiyat Mecmuası, Yeni Mecmua`da yazılar yazdı. Bir yandan da Darülfünun-u Osmani`de (İstanbul Üniversitesi) sosyoloji dersleri verdi.
1`inci Dünya Savaşında Osmanlı`nın yenilmesinden sonra tüm görevlerinden alındı. 1919`da İngilizler tarafından Malta Adası`na sürgüne gönderildi. 2 yıllık sürgün döneminden sonra Diyarbakır`a gitti, Küçük Mecmua`yı çıkardı. 1923`te Maarif Vekaleti Telif ve Tercüme Heyeti Başkanlığı`na atandı, Ankara`ya gitti. Aynı yıl İkinci Dönem Türkiye Büyük Millet meclisi`ne Diyarbakır mebusu olarak girdi. 1924`te kısa süren bir hastalığın ardından İstanbul`da yaşamını yitirdi. Osmanlı Devleti`nin parçalanma sürecinde yeni bir ulusal kimlik arayışına girdi. Düşüncesinin temelinde, Türk toplumunun kendine özgü ahlaki ve kültürel değerleriyle, Batı`dan aldığı bazı değerleri kaynaştırarak bir senteze ulaşma çabası yatıyordu. "Türkleşmek, İslamlaşmak, Muasırlaşmak" diye özetlediği bu yaklaşımın kültürel öğesi Türkçülük, ahlaki öğesi de İslamcılıktı. Uluslararası kültürün yapıcı öğesinin ulusal kültürler olduğunu savundu. Saray edebiyatının karşısına halk edebiyatını koydu. Batı`nın teknolojik ve bilimsel gelişmesini sağlayan pozitif bilim anlayışını benimsedi. Dini, toplumsal birliğin sağlanmasında yardımcı bir öğe olarak değerlendirdi. Toplumsal modeli, Emile Durkheim`in teorik temellerini kurduğu "dayanışmacılık" temelinde şekillendi. Bireyi temel alan liberalizm ile çatışmacı toplumu temel alan Marksizm`e karşı mesleki örgütleri temel toplum birimi olarak kabul eden solidarizmde karar kıldı. Toplumsal ve siyasi görüşlerini anlattığı sayısız makale yazdı. "Türkçülük" düşüncesini sistemleştirdi. Milli edebiyatın kurulması ve gelişmesinde önemli rol oynadı. |
1 |
Günümüz Türkçesiyle Nutuk Yapı Kredi Yayınları |
150.00 TL
105.00 TL
| 921 adet Satıldı |
2 |
Devlet-i Aliyye Halil İnalcık İş Bankası Kültür Yayınları |
375.00 TL
262.50 TL
| 761 adet Satıldı |
3 |
Yakın Tarihin Gerçekleri Kronik Kitap |
195.00 TL
136.50 TL
| 534 adet Satıldı |
4 |
İmparatorluktan Cumhuriyete Halil İnalcık Kronik Kitap |
195.00 TL
136.50 TL
| 532 adet Satıldı |
5 |
Timurlenk Kronik Kitap |
295.00 TL
206.50 TL
| 471 adet Satıldı |
6 |
Türklerin Altın Çağı Kronik Kitap |
195.00 TL
136.50 TL
| 446 adet Satıldı |
7 |
Mitoloji 101 Say Yayınları |
250.00 TL
195.00 TL
| 386 adet Satıldı |
8 |
Sultanı Cihan Abdülhamid Han Yavuz Bahadıroğlu Nesil Yayınları |
170.00 TL
110.50 TL
| 325 adet Satıldı |
9 |
Defterimden Portreler İlber Ortaylı Kronik Kitap |
195.00 TL
136.50 TL
| 306 adet Satıldı |
10 |
Gökbörünün İzinde Kadim Türklerin Topraklarında Renkli Harita Hediyeli Kronik Kitap |
195.00 TL
136.50 TL
| 282 adet Satıldı |